Inför första utflykten

Imorgon ska G på sin första skogsutflykt med förskolan! Vi gick veta det först igår så vi har inte hunnit köpa ryggsäck, men vi hittade min systers gamla hos våra föräldrar så han får låna den och så ska vi köpa en (förmodligen beställa på nätet) till nästa gång. Tips på bra barnryggsäckar mottages tacksamt!

20130501-201931.jpg

20130501-201956.jpg

Vattenflaska ska vi också köpa… Men äpple hade vi i alla fall!🙂 De ska ha dricka och frukt i ryggsäck har vi fått veta. Jag ska lägga ner ett sittunderlag också, klassikern med tidningar i en plastkasse får det bli. Retro så det förslår!😉

Jag är så glad att G ska få börja gå ut i skogen, det var nämligen inte självklart. De har delat in barnen på hans avdelning i tre grupper, och de största och mellersta har gått på skogsutflykt men inte de minsta, dit G hör. Då det bara skiljer en månad på honom och den yngsta av mellangruppen tog jag upp på ett föräldramöte att vi tyckte att denna indelning kändes lite orättvis – visst skulle G få börja gå till skogen i höst, men då har ju de som är en månad äldre redan gått ett helt år. Först verkade det inte riktigt som att våra synpunkter togs in, men så pratade jag med en annan (yngre) av lärarna och hon förstod i alla fall. Och nu har de gjort om indelningen och ska ha skogsutflykter tre dagar i veckan!🙂 Jag är så glad att de lyssnade, och lite stolt över att jag stod på mig! Det är så lätt att tänka att man inte kan påverka, men ibland kan man faktiskt få till en förändring!😀

5 responses to “Inför första utflykten

  1. Så mysigt för G att komma ut i skogen, med de andra barnen… så mysigt de kommer att ha. Mitt lilla barnbarn fick en ryggsäck ”Kånken” när han döptes, hoppas att han kommer att använda den mycket.
    Kram Birgitta

  2. Bra att du stod på dig! Ibland känns det som en vägg framför en när man försöker prata med dagispersonalen men ibland lyssnar de faktiskt🙂

    Tror de flesta barnkedjor har ryggsäckar annars, typ BR etc. Risken är väl att man får Angry Birds på den eller nåt dock… Jag förstår inte hypen – däremot om man kunde hitta en ryggsäck med bärgarn på (i Bilar) så skulle Eskils lycka vara gjord🙂

    • Haha, ja Stefan hittade en formad som en traktor – vore väl Gabriels dröm… Själv gillar jag ju de gulliga mer, t ex de som är formade som en nyckelpiga… Får se vad vi hittar! Ska ju vara funktionell också.🙂

  3. Den ryggsäcken är ju jättesnygg! Och Bergans är inget dåligt märke, ju. Fast, klart, Mini-Kånken vore ju tufft =)

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

