Höstprakt – check. Köksträdgården i ordning – check!

I söndags fick jag några timmars egentid, S tog med sig G till sina föräldrar på middag och jag stannade hemma och planterade.

20130522-212504.jpg

Först planterade jag höstblommande perenner i rabatten på framsidan; Rudbeckia ‘Double decker’ och Höstanemon ‘Wirlwind’, tre av varje. Rabatten har varit rätt tråkig under hösten men nu ska det bli ändring på den saken!🙂

20130522-212908.jpg

20130522-212924.jpg

Sen tog jag itu med kökslandet, glömde tyvärr ta förebild men efter rensning, påfyllning av jord och sådd ser det ut så här:

20130522-213105.jpg

Följande sådde jag:

Persilja mellan citrontimjan o kardvädd, långt till höger i bild.

Mangold vänster om citrontimjan, fram till trampsten – mittemot japansk sodaört (som jag sådde flera året, tror den är flerårig).

Druvgurka mellan mangold och rabarber. Kan vara för tidigt, testar – det var många frön i påsen.

Raden längst ut: halva salad bowl och halva spenat. Nästa rad: saladini och spenat. Däremellan: aster.

Pionvallmo i rundel i mitten. Den är giftig så jag satte den i mitten så inte G kommer åt den så lätt.

Jag är jättenöjd med min dag! Och jag har haft träningsvärk varje dag sen dess…😉

5 responses to “Höstprakt – check. Köksträdgården i ordning – check!

  1. Vad fint det blev! Kram:-)

  2. Ser väldigt fint ut! Vad mycket du fick gjort!

  3. Oj, så mycket du har gjort, det blev väldigt fint.
    Kram Birgitta

  4. Hej hej på dig!
    Jag kan verkligen tänka mig att detta är din tid nu!
    I rabatterna har det inte satts så mycket nytt för i år. Men i odlingslådorna så kommer det grejer som bara den, härligt! Det blir olika bönor, potatis, morötter, rödbetor, örter… Ja, det var vad jag kunde komma på nu😉
    Ha det så bra!

  5. Oj,så mycket du har hunnit med och så fint det blir.
    Kram Birgitta

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

