Semester!

Äntligen semester! Senaste månaden har varit väldigt hektisk, både privat och på jobbet, jag har inte ens hunnit tänka på att uppdatera bloggen. Slutspurt på jobbet med kursslut, tentor och förberedelse för hösten när vi ska ge en kurs på engelska – vad mycket extrajobb det blev för mig, jag trodde inte det skulle bli riktigt så mycket (inte för att jag hade nåt veto att lägga in eller skulle gjort det heller om jag hade vetat, men ändå).

Och privat då? En av mina bästa vänner, en barndomsvän som står mig mycket nära bestämde sig (ihop med sin fästman då, haha) för att slå till och gifta sig – sex veckor senare! Vi hade tidigare pratat om att jag skulle göra deras inbjudningskort, med så kort varsel hann jag ju inte det men istället gjorde jag placeringskorten till festen, brudens mor lade in alla namnen i en fil och så skar jag till och satte på pärlor (min absoluta favoritprydnad, kan inte göra ett enda kort utan dem!). De blev enkla och fina!

Och så blev jag tillfrågad att vara brudtärna!!😀 Jag blev förstås hedrad och jätteglad och började genast planera möhippa, på två veckor lyckades jag och några till kontakta alla brudens vänner och en hel del av brudgummens, bestämma dag (blev lite envåldshärskaraktigt bestämt när vi var tre som kunde samma dag så körde vi på det, hade liksom inte tid att vela) och planera en ganska enkel men ändå väldigt lyckad möhippa 6 juni! Bruden blev överraskad och glad och vi hade en jättetrevlig dag med prat, skratt, musik och mys. Stefan och G hängde med brudgummen under dagen och så stannade vi två dagar till (det var ju långhelg). Helgen efter var det dags för killarna att ha svensexa så då hängde G och jag med bruden under dagen. Och så i helgen stod själva bröllopet, så det blev tre resor till Gislaved på fyra veckor, vi kan de vägarna nu!😉

Bröllopet var så fint, jättevacker vigsel med massa musik, underbart brudpar som bara lyste av lycka hela dagen, mycket trevlig fest med många tal och uppträdanden. Tyvärr hade G fått feber dagen innan så han var rätt kinkig, hade ingen feber på eftermiddagen/kvällen men fortfarande ingen matlust och ville varken leka eller sitta i vårt knä utan gnällde mest hela tiden. Framåt kvällen, långt efter normal läggdags, kom han in i andra andningen (även kallad övertrötthet) och sprang runt, runt med en jämnårig liten tjej och skrek av skratt. Då var han i alla fall glad!😉 Ända tills han naturligtvis ramlade och allt blev fel igen. Men till slut bytte jag från klackskor till gympadojor och gick en promenad med honom i barnvagnen och då somnade han ju nästan direkt, sen sov han en lång stund innan han vaknade och måste tröstas i pappas famn. Då var det dags att åka hem till hotellet men då var klockan ändå över midnatt, det känns väldigt kul att vi kunde vara med så länge på festen!

Nu njuter vi av första dagarna på semestern där vi inte har så mycket planerat. På lördag har mina föräldrar fest och till den ska jag pynta etiketter att sätta på glasen, ska bli kul. Sen nästa vecka åker vi till Stockholm några dagar, sen blir det Legoland och så två veckor i Norge mot slutet av semestern. Hektiskt men jättekul!

Hoppas ni har det bra och att solen skiner på er!

Kram Birgit

5 responses to “Semester!

  1. BM Gustafsson

    Skall bli så kul, att träffa er på lördag!
    G har säkert utvecklats mycket sen sist, i påskas! Kram!

  2. Pyh, bliver helt forpustet af at læse om hvad I har nået/skal nå😉 God ferie🙂

  3. Underbara Birgit, Tack för en fantastisk dag i lördags! Vi är så glada att ni delade dagen med oss. Känns konstigt att vi inte har ngn mer träff inplanerad nu. Det har ju blivit en vana att ses varje vecka sista månaden hihi. Vi får nog till en grillning i sommar och då kan vi ju ta den i Göteborg. Det har ju blivit mkt Gislaved på sista tiden:-). Massor med Kramar från Herr och Fru Persson

  4. Det låter onekligen hektiskt men roligt!🙂 Hoppas ni får en riktigt härlig semester. Kram Karin

  5. Jösses vad du har haft att stå i! Hoppas att det sen finns lite bilder på det hela att se!🙂
    Jag har tappat lite av scrappen, men jag hoppas få ihop ett konfirmationskort tills på lördag…

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

