Rutinultraljud

Häromdagen var vi på rutinultraljud och fick se vår lilla Kotte! Så häftigt att se bebisen röra sig på skärmen! Allt såg bra ut vilket var skönt, jag var inte orolig men det är ju skönt att få veta att åtminstone de saker man kan upptäcka på ett ultraljud ser bra ut.

Vi vill inte veta könet så vi frågade inte men det är klart att man är nyfiken!🙂

20130921-082126.jpg

20130921-082145.jpg

20130921-082202.jpg

Ser ni navelsträngen på sista bilden? Häftigt vad tjock den är!

Vi fick ett nytt datum för beräknad förlossning (BF), tyvärr blev det framflyttat sex dagar till 16 februari. Jag tycker det är lite konstigt för jag kände verkligen ägglossningen och det stämde med de senaste menscyklerna, så jag började genast fundera på om det i själva verket är så att det är en flicka och att beräkningen baserad på storlek inte stämmer… Jag har nämligen läst att flickfoster ofta är mindre och att det därför finns en tendens att feldiagnosticera dem och sätta ett senare BF. Men men, det är ju ingen idé att tänka så heller – jag kan ha fel på några dagar och så kan det ta några dagar före befruktning så det kan säkert stämma även om jag är lite skeptisk.

Hoppas bara denna bebisen är lite snabbare ut än storebror! Honom fick vi ju vänta på i 12 dagar efter BF… När jag väntade G var reglerna i Göteborg dessutom att man sattes igång först efter tre veckor men nu har de ändrats så nu måste man vänta max två veckor. Eftersom vi redan har fyra födelsedagar i mars så hoppas jag verkligen på en februaribebis!🙂

One response to “Rutinultraljud

  1. åh det är så coolt!!🙂

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

