Aj aj aj

Aaaj, jag har fått foglossning…😦 Det började förra helgen och då var det riktigt illa, jag kunde knappt gå! Men sen blev det som tur var lite bättre. För tillfället har jag inte konstant ont, jag är lite stel efter att ha suttit stilla länge (vilket jag ju gör i jobbet så jag försöker alternera mellan sittande och stående) och vissa rörelser gör ont. T.ex. kan jag inte sitta på huk, har svårt att gå i trappor och att ta steg åt sidan. Det sistnämnda låter kanske inte som ett stort problem men jag har insett hur ofta jag gör det när jag t.ex. ska sätta mig eller ställa mig upp på spårvagnen… Aj! Hittills är det bara blygdbenet som gör ont, inget i ryggen.

Jag har fått ett stödbälte och övningar av en sjukgymnast så jag hoppas att jag åtminstone kan hålla det på denna nivå, så det inte blir värre. Helst vill jag förstås att det går över helt men det får vi väl se om jag har sån tur…

Stackars G fick snabbt lära sig att mamma har ont i ”benen” och inte kan lyfta eller springa. Kan ju knappt böja mig ner för att krama honom men jag stånkar ner på knä i alla fall, det känns ju inte som nåt jag vill ge avkall på.😉

Bjuder på en magbild för att avsluta lite muntrare.🙂

20131017-213950.jpg
vecka 22+3

2 responses to “Aj aj aj

  1. Usch, styrkekram till dig! Hoppas det går bättre med bältet och övningarna. Här nere njuter vi av sista (?) riktigt fina helgen. Tänkte göra örtsalt idag av sista resterna från krukorna så att de kan gå i dvala sedan.Synd om frosten ska ta det sista fina. Kram!

  2. Först av allt, vad FIN du är🙂 Så spännande att få se vad det blir för en liten krabat🙂

    Sen förstår jag ju hur du mår.. satt hos min bm o grät för jag hade så ont men fick inte direkt nåt råd om hur jag skulle göra så jag bara bet ihop. Hade ju tur att jag kunde sitta hemma mycket och jobba. sista månaden satt jag hemma nästan hela tiden och åkte bara in om det var viktiga möten som absolut krävde närvaro. Yogan hjälpte mycket också, har du gjort den?
    Hang in there, den finaste belöningen för ditt onda väntar🙂 Såhär ett halvår efter att jag hade det som värst så kan jag inte riktigt komma ihåg smärtan när jag tittar på min belöning som ligger i famnen o sover på mig just nu🙂

    KRAM till dig

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

