Magbild vecka 26

Nu var det ett tag sen jag lade upp magbild. Hittills har jag gått upp 7 kg och magen är 104 cm runtom, mot 89 cm i vecka 5.🙂

20131104-173305.jpg

Jag hittade ett blogginlägg från förra graviditeten, det var i vecka 25 och då hade jag gått upp 6 kg så ungefär som nu. Magbilden från den veckan är rätt mörk, den från vecka 27 är bättre:

20131104-174110.jpg

Jag tycker nog att jag är större den här gången! Eller? Magen känns rundare i alla fall.

Så här skrev jag för tre år sen (nästan på dagen):

Magen har verkligen börjat växa nu, och den börjar vara en del i vägen också – som tex i helgen när vi byggde förråd, jag fick ju undvika tunga lyft förstås och kunde inte heller skruva för långt ner eftersom det inte kändes bra att sitta på huk. Och – det här känner ni nog igen, ni som är/har varit gravida; om jag ligger på rygg måste jag rulla över på sidan för att kunna sätta mig upp, jag kan inte (och man ska ju inte heller) sätta mig upp direkt från rygg. Haha, känner mig redan som en flodhäst ibland – och då är jag ändå bara drygt halvvägs!

Hehe, viss skillnad mot den här gången – det var länge sen jag kunde sitta på huk eller sätta mig upp utan att rulla över på sidan..!

6 responses to “Magbild vecka 26

  1. Härligt🙂
    Jag ska bli farmor snart!

  2. visst är det kul att jämföra från förra gången🙂

    Jag var också större nu TYCKTE jag, men var inte alls det när de mätte SF-måttet. Så det kan vara en känsla bara också.
    Har ni nån fundering på om det är en tjej eller kille? känns det som förra gången eller är det annorlunda? För mig var det så otroligt olika graviditeter så det stämde helt klart med att det var olika beroende på kön faktiskt..

    • Ja det är kul att se vad som är lika och olika. Jag tror det är en kille, har liksom bara den känslan. S tror det är en tjej men det trodde han ju förra gången oxå…😉 Tycker nog graviditeterna är väldigt lika ändå, det är ju mest foglossningen som är mycket värre denna gången. Vad var det som kändes annorlunda för dig?
      Kram

      • Det var helt olika. Jag mådde jättebra med Eskil, med Selma mådde jag illa. Just då reflekterade jag inte över det men senare tänkte jag på det. Magen var helt annorlunda. urinen grumlig, jag hade sura uppstötningar och foglossning. för att gå på skrocket då så sägs det att en flicka stjäl sin mors skönhet och jag var verkligen ful och plufsig (med eskil kände jag mig snygg nästan in på upploppet.. Med eskl var jag sugen på juicer och syrliga saker, med selma drack jag mjölk i mängder och åt mer choklad och söta saker. många fler saker men kan inte komma på det nu.. tror jag skrev om det på bloggen..

        kramis

      • Just det, känner igen det nu när jag ser det igen. Ja så är det inte för mig, jag hade nästan sämre hy förra gången och det var ju en kille så…😉 Som sagt förutom foglossning är de väldigt lika, sugen på samma saker osv. Och jag hade ju lite foglossning förra gången också, bara mer och tidigare nu, så det kan nog förklaras med att det är andra gången. Blir spännande att se vad det är i maggen!😀

        Kramar

  3. Vad fin du är!

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

