Två år och åtta månader

94 cm, 14,6 kg, storlek 98.

Kan nu säga både S (med lite läsp) och R, fast lite som engelskt R och ibland blir det L.

Sätter ihop meningar med ”men”: ”Inte den lilla men den stora!”

Sjunger ”Blinka lilla häna dä, hu ja undra va du ä, fällan locka min nu sy, binka lilla häna dä…” och ”Bä bä lilla lamm, ha du ull-lull-lull, jaja käla ban, ja ha säcken… Bäbä lilla lamm..,” osv.

Kan nästan räkna till tio, glömmer ofta tre. Kan även nästan räkna ner från tio men då börjar han ofta om så det blir ”tio, åtta, sju, sex, fem, fyra, fem, sju…”.

Har kommit över rädslan men inte fascinationen för biltvätten. ”Förra året ja va liten, ja va lessen, nu ja inte lessen! Biltätten säge tssss!”🙂

Sover bara en liten stund eller inte alls på dagen vilket underlättar nattningen något enormt. Numera går de ofta på under en halvtimme! Sen jag fick foglossning har jag börjat sitta på sängkanten istället för att ligga bredvid så nu somnar jag inte heller. Skönt!

Är tyvärr tillbaka i trotset igen, testar hela tiden och ska göra allt på sitt eget vis. ”Ja e stooo nu!!” säger han hela tiden och använder som argument för att få göra allt själv. Men strax efter kan han vilja bli buren och säga ”Ja liten nu!”…

Han ser mycket fram emot att bli storebror, vill gärna titta på filmer där bebisar är med och pratar ofta om det. ”Ja osså få en bebis!” Klappar och pussar på min mage. Jag har köpt boken Piraten blir storebror och den gillar han.

One response to “Två år och åtta månader

  1. vad är det med siffran 3? Eskil kan inte den heller🙂 ”jag är fyra år” säger han stolt, vi bara ”nej.. du är tre”🙂

    Kan tipsa om spöket laban får en lillasyster – den läste vi mycket för Eskil.

    Håll ut med trotsen, Eskil var rätt svår nu under sommaren men NU, han är underbar – det är inte alls samma trots nu (även om han kan blixtra till ändå förstås)🙂

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

