Världens finaste lillasyster!

Hurra, äntligen är hon här! Lördag 22 februari 2014 kl 04:50 föddes vår underbara lilla tjej, nästan precis lika ”tung” som storebror (3270 gram mot G:s 3220) men bara 48 cm lång (mot G:s 51). Jag är glad att jag köpte en del kläder i storlek 50 (vilket jag inte hade förra gången) för även de känns för stora!😀

Förlossningen gick bra, vi kom hem från BB i söndags eftermiddag och nu håller vi på att lära känna vår nya familjemedlem. Hon är så god, pigg och kunde lyfta på huvudet redan efter tre dagar, äter bra och sover däremellan. Storebror är så glad och stolt och pratar om henne hela tiden, vill titta, känna, helst bära (men det får han förstås inte) och vill att hon ska vara med och ”leka” hela tiden… Hans första ord varje morgon är ”Var är bebisen?” och på förskolan pratar han ibland om sig själv som storebor, typ ”Nu ska storebror tvätta händerna”. Sötnosen!

Nu ska vi iväg till just förskolan och hämta storebror, lilla L får följa med i barnvagnen. Jag skriver ett längre inlägg med mer info om förlossning, namn mm för de som är intresserade, under lösenord. Skriv en kommentar om du har glömt lösenordet så får du det på mail!

Kram Birgit

20140228-132123.jpg

5 responses to “Världens finaste lillasyster!

  1. familjenwier

    Åh så fin hon är! Lik G tycker jag! Tänkte på dig massor däromkring, såg att nån skrivit nåt på facebook och jag kommer ihåg att du sagt att du var sur för att folk började skriva där när G föddes, att ni inte fått berätta själva först. (förstår precis den känslan).

    Fick G sitt kort från E förresten? de sålde inga kort på Lollo o Börje på hotellet, jättekonstigt! Så vi ville tillverka ett eget men då funkade inte internet därnere så vi fick göra kortet när vi kom hem🙂

    Kramis

  2. Och nu blev kommentaren i fel namn men du kan nog gissa vem den kom ifrån🙂

  3. Grattis till den lilla tjejen!
    Kram Birgitta

  4. Hej Birgitt!

    Grattis till er lilla dotter, förstår att storebror är stolt🙂
    Jag tar gärna ett lösenord på mailen.

    Kram / Helena

  5. Grattis till er lilla tjej!
    Vill gärna ha ett lösenord!
    /Marie

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

