Tre år!

För tre år sedan blev vi lyckliga föräldrar till en underbar liten kille. Tänk att han är så stor nu! Imorse fick han en födelsedagspresent som genast blev en favorit; Duplosetet ”Depåstoppet” från Disneys Bilar 2, favoritfilmen som han gärna kan titta på flera gånger per dag om han får!

Några snabba om födelsedagsbarnet;
101 cm
Har snart växt ur storlek 98
Mitt i treårstrotsen, vill bestämma och göra allt på sitt sätt. Får lätt raseriutbrott, ibland utan att vi ens förstår vad han vill…
Är väldigt förtjust i lillasyster och vill vara med henne hela tiden och överallt; när vi byter blöja, när han leker, klär på sig, när hon sover eller ammar… Kärleken börjar dock lugna mer sig lite vilket är skönt, nu kan han byta blöja medan hon sover, utan vilda protester…
Härom dagen tittade han på L och sa ”Ja tycke om hon. Ja älskar dej!” Sedan tittade han på mig och sa ”Ja älskar dej!” – gissa om mammahjärtat svällde…🙂
Är förmodligen mitt i en utvecklingsfas, språket utvecklas i stora steg. Meningarna blir mer och mer avancerade, nu använder han bisatser och helt korrekta meningar med 5-6 ord. Exempel;
”Jag måste gå ner, så jag inte tappar den”
”Vi får se om jag kan laga den”
”Bebisen vill att jag ska komma nu!”

En lite lustig grej han säger är ”hade” istället för ”skulle”. Ex ”Jag hade sitta där!”, ”Jag hade gå först!” Vet inte varifrån han har fått det…
Älskar att pussla och är riktigt bra på det. De pussel han har gjort förr lägger han hur snabbt som helst och även nya – han fick några i storebrorspresent och lade dem helt rätt direkt! Måste köpa några svårare åt honom så han får lite utmaning…

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

