L. är sju månader

– storlek 68
– ögonfärgen har ändrats lite, är nu ljust gråblå innerst och mörkblå ytterst
– lite hår, kala fläcken bak på huvudet är borta
– kan sitta själv i flera minuter nu! Men välter förr eller senare så jag kan inte lämna henne obevakad. Kan sitta i amningskudden och leka med babygymmet och ha jättekul!
– kryptränar: står o gungar på knän och händer eller står på händer och tår (!), ibland glad, ibland frustrerad…
– hasar bakåt och snurrar runt så kan förflytta sig en bra bit men inte målmedvetet – slutar alltid under ett bord eller säng eller med benen på var sida om ett stolsben
– står bra om man håller henne i händerna och älskar att stå och hoppa i knät eller på golvet
– helt klart i separationsfasen – vill bara vara hos mig eller Stefan, nån annan kan ibland gå bra om jag är precis bredvid men ibland går inte ens det
– blir ledsen när storebror försvinner, t ex när vi lämnar på förskolan. Sitter och tittar på honom när vi t ex går promenad, vill alltid ha koll på var han är.
– älskar att vara med när storebror leker – sprattlar med både armar och ben och skrattar när han busar
– sover oftast ca en timme mitt på dagen
– somnar runt 20:30 men ibland efter 21
– vaknar ofta redan vid 23 och sedan flera gånger per natt. Ofta svårsövd i egen säng så jag går upp till gästrummet med henne nästan varje natt.
– äter lite mer mat men fortfarande mest aptitretare. Favoritmaten är kokt ägg mosat med smör, och vitt bröd med smör. Frukt är också gott.
– ammar ca var tredje timme
– har slutat bitas som tur är – det var runt tre månader hon började och jag vet inte riktigt när hon slutade så det är kanske länge sen
– pratar mycket och högljutt

One response to “L. är sju månader

  1. Låter som jobbiga nätter, orkar du? Jag hade det sådär stundvis också, och då sov jag inne i gästrummet (S nuvarande rum) från start – det gjorde att jag slapp uppvaket och förflyttningen in dit utan kunde bara lyfta över henne till sängen och så somnade vi om båda två.

    Helt galet att hon är så stor! jag tycker hon nyss föddes!🙂

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

