Inskolning

Nu har vi börjat vänja L vid att vara utan mig längre stunder, en slags inskolning för henne och pappa. Stefan är pappaledig nu så vi har 3,5 veckor tillsammans innan jag börjar jobba igen. Mysigt med långledigt över jul och nyår, och bra med tid att vänja sig vid nya rutiner!

Tidigare har jag varit borta från L först två, sen fyra och sex timmar. Det har gått bra, även om sista och längsta gången slutade med en hysterisk skrikande bebis som jag ammade i baksätet på bilen innan vi åkte hem, så det var väl maxgränsen (slutet av november).

I söndags var jag på julpyssel med mitt pysselgäng, jag var hemifrån kl 12-18 och det gick jättebra. I tisdags var jag hos frisören och fixade lite ärenden i Angered C, sen hämtade Stefan G på förskolan, de hämtade mig och så åkte vi till mina föräldrar – min mormor har kommit för att fira jul. L och jag var ifrån varann i fem timmar och sedan dröjde det ytterligare tre innan hon ville amma – totalt nio timmar sen förra gången! Det var intressant att hon inte ”krävde” amning direkt jag kom. När jag är hemma vill hon gärna amma ofta, men hon gillar välling och mat som banan, pasta och smörgås och tydligen får hon i sig tillräckligt för att stå sig 8-9 timmar!

Igår torsdag var jag hemma, L var klängig så det kändes bra att ge henne en dag ihop så fick Stefan vara iväg några timmar. Idag var jag på jullunch på jobbet, borta hemifrån ca sex timmar och det gick galant. Härligt! Det kommer nog gå bra att börja jobba!

One response to “Inskolning

  1. Vad härligt att inskolningen går så bra🙂
    Kram Malin

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

