L. är tio månader

– 67 cm, 7120 gram
– storlek 74
– lite mer hår som är mörkt men fortfarande glest
– kryper jättefort, särskilt om jag går iväg och hon vill hinna ifatt!
– övar sig ständigt på att ställa sig upp mot stolar, våra ben mm
– vinkar glatt och ofta men inte alltid vid ”rätt” tillfällen😉
– säger vad som låter som ”mamma”, ”pappa”, ”hej” och ”titta” men inte så ofta och inte alltid riktat direkt åt oss
– sover ca 19:30-07
– sover oftast 1-2 timmar mitt på dagen men ibland blir det bara 30 minuter och det händer att hon inte somnar alls – men senaste veckorna har jag börjat gå promenad istället för att försöka somna henne i vår säng och det funkar bättre
– senaste veckan har hon varit svårnattad på kvällen så vi har börjat med en ny nattningsrutin – efter kvällsamning och tandborstning tar Stefan över och vaggar henne till musik medan jag nattar G. De första tre nätterna har gått över förväntan! L har somnat snabbt men när hon vaknar duger det bara med mamma… Nästa steg blir att försöka sluta nattamma!
– äter mer mat, favoriterna är pannkakor, smörgås el smörgåsrån med vitlöksfärskost, pasta, banan, clementin
– älskar pepparkaka, blir helt vild om man tar fram en och kan inte stoppa den fort nog i munnen…😉
– ammar morgon och kväll, ibland nån gång dagtid samt flera gånger på natten
– har två tänder nere (mitten) och en uppe (höger mitt), plus två till på gång uppe – alla verkar komma samtidigt! Hon verkar dock inte ha så ont, inte mycket bitande och dreglande
– har börjat vänja sig vid att vara själv med pappa, se föregående inlägg, men om hon hör eller ser mig vill hon nästan alltid komma till mig
– avgudar storebror, trots att han ofta är hårdhänt mot henne…

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!

