Börjat med BLW

Jag har märkt att L inte gillar att äta från sked. När jag testade att ge henne klämpåsen med fruktpure att hålla i själv, och bara hjälpte henne genom att trycka upp lite i taget, slurpade hon i sug en halv påse! Tidigare har hon bara ätit några skedar… Så nu testar jag BLW (Baby-led weaning eller plockmat. Lättrostat vitt bröd med smör, skuret i fingertjocka bitar, stora bitar av frukt och grönsaker (tex gurkring – skär en skiva gurka, skala o gröp ur inkråmet. Lätt att hålla i!), pasta, tom gröt – fick tips om att göra tjockare än vanligt och låta svalna/stelna. Äts med förtjusning av lilla fröken! 🙂 Jag brukar blanda mjölkersättning och ge som måltidsdryck, hon gillar det och har druckit 40-60 ml som mest. En bit kvar innan det kan ersätta en måltid men det kommer väl!

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!