Lillens nya kläder

Vi har ju fått massa kläder av en kompis med två pojkar så vi har i princip inte behövt köpa några kläder till G första året. Men plötsligt måste jag inte bara köpa till honom utan också fundera över hur mycket kläder som behövs – hittills har vi haft mer än vi hunnit använda. Hur mycket tycker ni som har barn att man behöver per storlek, hur tänker ni? (Vi har tvättmaskin:))

I år har jag alltså handlat ordentligt på mellandagsrean – inte till mig själv, nejnej, till G förstås! Det är ju sååå mycket roligare att handla till en bebis än till sig själv, och enklare – inga provningar, ingen ångest över för stor rumpa eller för korta ben. Det enda jag försöker tänka på är att hitta andra färger än bara blått och svart, vilket inte är så lätt när man handlar på de stora kedjorna… Därför har det blivit mycket på Polarn o Pyret, jag gillar verkligen deras kläder – färgglada, inte könsstereotypa (de har inte ens pojk- och flickavdelningar!), lite stora i storlekarna så man behöver inte oroa sig för att det är för litet. Sen är de ju lite dyrare, men desto större anledning att passa på när det är halva priset! 🙂 Första omgången blev det två par byxor, tre tröjor, en skjorta och strumpor.

Förra veckan var jag en sväng på Zara, deras kläder är också fina tycker jag och lite annorlunda, men små i storlekarna! Jag köper bara storlek 86 nu, som kommer passa om några månader, och i svenska affärer står det ju att de är för 12-18 månader. Men på Zara står det 18-24 månader! 😮 Är verkligen spanska barn så mycket mindre? 😕

Byxorna är ju bara för söta, och jag älskar farfarskoftan också! De hade jättefina tjocka koftor men det hoppas jag inte behövs i vår-sommar…

Och igår blev det ännu en sväng till Polarn o Pyret, de hade nämligen reaspurt med köp 3 betala för 2! Tjoho! 😀 Det blev två tröjor och en väst (älskar väst på småpojkar!)…

… och vinterkläder till nästa vinter – perfekt att passa på när det är rea! Storlek 92, 1,5-2 år, borde ju funka hela nästa vinter eftersom G är född i mars.

Lite synd att de bara fanns i rött och blått, men en av varje blir ju fint! 🙂 På köpet eftersom det var 3 för 2 tog jag även ett par vinterbyxor i G:s nuvarande storlek, man kan ju alltid hoppas att det hinner bli någon vinter i år – och idag har det faktiskt snöat ymnigt hela dagen så kanske! 🙂

4 svar till “Lillens nya kläder

  1. med första barnen hade vi sällan tvättstugetider och lite kläder… har man egen tvättmaskin, behövs det inte lika mycket..

  2. Wow, massa snyggt som han har fått! Och verkligen kvalitétskläder!

  3. Härligt med reafynd till G! 🙂 Fina kläder och lustigt med storlekar. Skulle inte tro att spanska barn är mindre…

    Kram

  4. Det svåraste är att hitta storlekar som håller ett bra tag, barn växer ju så snabbt, och det blir väldigt dyrt.

Tack för att du lämnar en kommentar, jag blir jätteglad!